zondag 13 juni 2010

Concept Lighto

Concept ‘Lighto’

Uitgangspunt:
Soort van Memory spel. De kinderen proberen er zowel individueel als samen erachter te komen wat voor verhaal er zich afspeelt op de donkere schermen.

Achtergrondinformatie:
Kinder zijn vaak nieuwsgierig naar dingen waarvan ze niets afweten, niet kunnen zien of niet kunnen aanraken.

Doelstelling:
Wij willen onze doelgroep (7-9 jaar) aantrekken naar onze stallage door middel van nieuwsgierigheid. Met hun nieuwsgierigheid bouwen we een bepaalde spanning op waardoor ze meer te weten willen komen van de stallage en wat er zich binnen allemaal afspeeld. Spelenderwijs lopen ze door de gang en moeten ze een verhaal onthouden. Aan het einde voeren ze in wat ze onthouden hebben en krijgen ze er feedback op. Doelstelling is een soort van braintraining op een spelende manier.

Uitvoering:
 Bouw een piramide
 Maak in de piramide een gang met een reeks schermen aan beide wanden
 Deze schermen zijn verbonden aan computers en cameras
 Wanneer een kind zijn vinger beweegt voor het scherm zal het scherm gedeeltelijk oplichten op het punt waar de vinger van het kind is
 Dit gebeurt door middel van bewegings registratie van de camera
 De registratie word gezonden naar een computer die het weer verwerkt en deze doorstuurd naar de tv zodat het scherm oplicht waar de vinger van het kind zich bevind
 Wanneer het scherm dus gedeeltelijk oplicht kan het kind de plaatjes of de tekst lezen
 De tekst en plaatjes vormen een verhaal dat ze moeten onthouden
 Aan het einde van de gang staat een soort van interactive whiteboard waar de kinderen hun onthouden verhaal kwijt kunnen
 Zodra ze dit ingevoerd hebben, krijgen ze het echte verhaal te zien en kunnen ze dus zien wat ze ervan onthouden hebben
 De kinderen kunnen dit ook in teamverband doen
 Beloning is dat ze het orginele verhaal mee krijgen en het verhaal dat ze zelf ingevoerd hebben, dus het gedeelte wat zij onthouden hebben van het verhaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten