Concepten/ideeën
Letterlijk alle beeldtaal + grafische elementen uit een boek schudden en kijken hoe het boek er zonder beeldtaal uitziet. De kinderen kunnen, tegenover een camera, een boek naar keuze leeg schudden. Sensoren nemen waar; over welk boek het gaat, wat voor visuele elementen er in het boek zitten etc. Deze elementen worden vallen op een grote hoop (virtueel). Er blijft een boek zonder illustraties, geen bladspiegel, geen letters over het boek is eigenlijk gewoon leeg.
Kinderen hun eigen interpretatie van een verhaal laten visualiseren & misschien verwerken in een flip-book.
Laten zien hoe belangrijk beeldtaal in de wereld is geworden en hiermee te laten spelen. Vooral op het gebied van brands, dus de logo’s etc. Logo’s worden vaak afgeleid van bestaande elementen, maar er wordt een andere betekenis aangegeven. Het letterlijk scheiden van beeld&taal, dus kinderen mogen hun eigen invulling geven aan bekende beelden en ze hiermee een verhaal laten vormen.
Of het maken van bestaande beelden van de “oorspronkelijke” elementen. Dit kunnen bekende logo’s zijn zoals: nickelodeon, ronald macdonald etc., maar ook karakters zoals: spongebob, spiderman etc.
- Alle beeldtaal (karakters, omgeving) uit een boek tot leven brengen.
- Eigen karakter laten maken, waarop de context reageert
- Eigen omgeving laten maken, waarop de karakter reageert.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten